Standard queue announcements for free-Q-one
With free-Q-one, you are given a large selection of standard queue announcements. In the drop-down menu, you can see the four-digit ID for all standard queue announcements, along with a “W” for announcements in the female voice and an “M” for those in the male voice, followed by a two-digit number and the first words of the announcement text. The two-digit number indicates the duration of the standard queue announcement in seconds. For all customized announcements, you will only see the ID in the drop-down menu.
The length of the queue announcement determines how quickly additional attempts to connect to your destination number are made and the maximum number of times that the primary and alternative numbers are addressed during the 120 second ring time period.
The following German standard queue announcements are available: (In each case the ID of the announcement with the female voice is listed. The identical text announcement with the male voice always has a 1 as the second digit of the ID instead of a zero.):
5000: Sie werden in wenigen Augenblicken mit Ihrem gewünschten Ansprechpartner verbunden. Bitte haben Sie einen Moment Geduld. Bis dahin ist diese Verbindung für Sie kostenlos. (Length: 20 second
5001: Bitte haben Sie einen Augenblick Geduld. Der nächste freie Mitarbeiter ist bereits für Sie reserviert. Diese Wartezeit ist für Sie kostenlos. (Length: 15 seconds)
5002: Nur noch einen kurzen Augenblick. Ihr gewünschter Gesprächspartner ist gleich für Sie da. Bis dahin ist diese Verbindung für Sie kostenlos. (Length: 10 seconds)
5003: Einen Moment bitte. Wir versuchen jetzt, Sie mit einem Mitarbeiter zu verbinden. Für die Dauer dieser Wartezeit entstehen Ihnen keine Kosten. (Length: 10 seconds)
5004: Ihr Anruf ist uns wichtig, bitte legen Sie nicht auf. Sie werden mit dem nächsten freien Mitarbeiter verbunden. Bis dahin ist diese Verbindung fürSie kostenlos. (Length: 15 seconds)
5005: Sie befi nden sich in einer kostenfreien Warteschleife. Bitte haben Sie einen Augenblick Geduld. Unsere Mitarbeiter sind gleich für Sie da. (Length: 15 seconds)
5006: Sie befi nden sich in einer kostenfreien Warteschleife und werden gleich mit einem Mitarbeiter verbunden. (Length: 10 seconds)
5007: Wir nehmen uns gerne Zeit für unsere Kunden, deshalb sind im Augenblick noch alle Mitarbeiter im Gespräch. Wir verbinden Sie mit dem nächsten freien Mitarbeiter. Bis dahin entstehen Ihnen keine Kosten. (Length: 20 seconds)
5008: Zurzeit suchen viele Kunden Kontakt mit uns. Daher kommt es zu einer kurzen Wartezeit. Diese ist für Sie kostenlos. Wir verbinden Sie, sobald ein Mitarbeiter frei wird. (Length: 25 seconds)
5009: Zurzeit suchen viele Anrufer Kontakt mit uns. Daher kommt es zu einer kurzen Wartezeit. Diese ist für Sie kostenlos. Wir verbinden Sie, sobald ein Mitarbeiter frei wird. (Length: 25 seconds) In addition, you can use the following English standard queue announcements: (In each case the ID of the announcement with the female voice is listed. The identical text announcement with the male voice always has a 1 as the second digit of the ID instead of a zero.)
5013: Please hold the line. You will be connected soon. This waiting time is free of charge. (Length: 10 seconds)
5014: All our operators are busy at the moment. We will put you through to the next available agent. Until then you will not be charged for this call. (Length: 20 seconds)
5015: Please hold the line. The next available agent will be right with you. Until then you will not be charged for this call. (Length: 15 seconds)
5016: Your call is important to us, but all our agents are busy right now. You are on hold free of charge until the next agent is available for you. (Length: 25 seconds) The following standard queue announcements in English and German text are also available: (In each case the ID of the announcement with the female voice is listed. The identical text announcement with the male voice always has a 1 as the second digit of the ID instead of a zero.)
5010: Bitte haben Sie einen Moment Geduld. Sie werden gleich mit einem Mitarbeiter verbunden. Diese Wartezeit ist für Sie kostenlos. - Please hold the line. You will be connected soon. This waiting time is free of charge.(Length: 10 seconds)
5011: Ihr Anruf ist uns wichtig, bitte legen Sie nicht auf. Sie werden mit dem nächsten freien Mitarbeiter verbunden. Bis dahin ist diese Verbindung für Sie kostenlos. - Your call is important to us, but all our agents are busy right now. You are on hold free of charge until the next agent is available for you. (Length: 25 seconds)
5012: Bitte haben Sie noch einen Moment Geduld. Ihr gewünschter Gesprächspartner ist gleich für Sie da. Bis dahin ist diese Verbindung für Sie kostenlos. - Please hold the line. The next available agent will be right with you. Until then you will not be charged for this call. (Length: 20 seconds)
You can listen to all standard queue announcements by dialing +49(0)1805 803 803 (EUR 0.14/min. from fixed network, maximum EUR 0.42/min from mobile networks). If you would like to use customized queue announcements, simply call us on the hotline +49(0)1803 301 990 (EUR 0.09/min. from fixed network, maximum EUR 0.42/min. from mobile networks).
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Announcements for your service
We provide you with a wide selection of announcements for your service.
Unser Büro ist zurzeit nicht besetzt. Bitte rufen Sie während unserer Geschäftszeiten an. (Meaning: Our office is not currently staffed. Please call during our business hours.)
Wir machen zurzeit Urlaub. (Meaning: We are currently on vacation.)
Unser Büro ist zurzeit nicht besetzt. (Meaning: Our office is not currently staffed.)
Wir haben zurzeit Mittagspause. (Meaning: We are currently on our lunch break.)
Bitte rufen Sie unsere örtliche Geschäftsstelle an. (Meaning: Please call our local office.)
Unsere Abfrageplätze sind zurzeit alle belegt. Bitte versuchen Sie es später wieder. (Meaning: Our query locations are all busy at the present time. Please try again later.)
Aufgrund der großen Nachfrage können wir Ihnen die gewünschte Information zurzeit nicht übermitteln. Bitte rufen Sie später wieder an. (Meaning: Due to high demand we are currently unable to provide you with the requested information. Please call back later.)
Wir danken für Ihren Anruf. Unsere Aktion ist bereits beendet. (Meaning: We thank you for your call. Our campaign has already finished.)
Ihr Anruf wurde gezählt. Dieser Anruf kostet Sie 12 Cent aus dem Festnetz der Deutschen Telekom. Bitte legen Sie auf. (Meaning: Your call has been counted. This call costs you 12 cents from the Deutsche Telekom fixed network. Please hang up.)
Wegen Urlaub kann diese Rufnummer leider nicht erreicht werden. (Meaning: Unfortunately this number cannot be reached due to vacation.)
Der Anschluss ist zurzeit nicht besetzt. (Meaning: The number is not currently manned.)
Bitte rufen Sie heute Nachmittag wieder an. (Meaning: Please call back this afternoon.)
Der Anschluss ist zurzeit nicht besetzt. Bitte rufen Sie morgen wieder an. (Meaning: The number is not currently manned. Please call back tomorrow.)
All our operators are busy at the moment. Please try again later.
You are calling outside our office hours. Please try again later.
Hallo. Vielen Dank dass Sie uns angerufen haben. Leider haben Sie dieses Mal kein Glück gehabt. Versuchen Sie es gern noch einmal.
Dieser Anruf kostet Sie 12 Cent aus dem Festnetz der Deutschen Telekom. (Meaning: Hello. Thank you for calling us. Unfortunately you have not been successful this time. Please try again. This call costs you 12 cents from the Deutsche Telekom fixed network.)
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Glossary
The various routing elements are the following:
Selection codes: Extra digits are added to your service number. You can assign each selection code separate caller lists, PINS, quotas, etc. within the traffic management program.
Caller lists: All your caller lists are listed, as well as the “REST” caller list, which contains all the numbers that are not explicitly included in your caller lists. Caller lists are used for the prequalification of callers: In up to ten lists you can assign your customers’ numbers to specific destinations. Through this categorization it is possible to give important customers preferential treatment.
PINs: All your personal identification numbers (PINs) are listed as well as a “REST” PIN, which contains all the other combinations of numbers. With the help of a PIN, you restrict the possible callers to those who know the PIN. All other callers hear an announcement.
Catchment areas: All your catchment areas are displayed, as well as the “REST EZB” catchment area. You can define catchment areas in order to very accurately take account of the regional origin of your callers. To do this, group together the originating areas (local area codes) predefined by Telekom to form your own catchment areas. Assignment can be down to local network level and can encompass up to 250 catchment areas.
Temporary time windows: All your temporary time windows are listed. You can assign temporary time windows of this type to each of your catchment areas and thus take into account noncyclical exceptions from regular weekly schedules. A temporary time window can also include an individual time interval (e.g., stock-take, company holidays) or a standard time window (predefined events, e.g., public holidays).
Periodic time windows: All your periodic time windows are displayed, as well as the “REST” time window. As a general rule, you define your routing plans with a regular timetable, e.g., a weekly schedule during working hours. Your periodic time windows (up to two per catchment area) are used to define regular, recurring periods.
Routing plan: Synonymous with “traffic route” and “traffic management program”
Traffic route, traffic routing program: Synonyms, also synonymous with “routing plan”
Destinations: You can assign any number of destinations to each of your catchment areas. Primary destination, destination for “destination number busy” and destination for “no answer” There is no limitation with regard to the number of primary destinations. A destination consists of several physical destination phone numbers:
the primary phone number or alternatively an announcement.
up to three “busy” numbers or up to two “busy” numbers and one announcement
up to three “no answer” numbers or up to two and one announcement
an overflow number or alternatively an announcement.
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